Flyttfirma i Helsingborg

Att flytta upplevs ofta stressigt och komplicerat. Det är mycket man ska ha koll på och många moment att klara av innan man kan lämna det gamla bakom sig. Ofta är det tidsbrist och bristande kunskap som krånglar till det och skapar problem längs vägen.

Anlita oss till din bohags- eller kontorsflytt så kan du känna dig säker på att övergången går tryggt och smidigt tillväga. Vi hanterar alla typer av flyttar i Helsingborg varje dag och har därmed mångsidig erfarenhet av flyttarbete. Utifrån rådande förutsättningar hanterar vi uppgiftens alla aspekter på bästa tänkbara sätt och lyssnar lyhört till personliga önskemål. Vi kan dyka upp för lastning och transport men även rå om flyttens helhet. Du väljer omfattning och vi svarar med professionell hjälp som uppnår de högt ställda kraven.

Kontakta oss för mer information

Kontakta oss

En trygg och smidig flytt

För en lyckad flytt krävs såväl tid och energi som eftertanke och god planering. Det gäller att börja rensa och packa i god tid för att vara klar till flyttdagen. När dagen sedan väl är kommen väntar timmar av tunga lyft och transporter. Därefter återstår den påfrestande flyttstädningen och sedan börjar arbetet med att komma iordning i det nya.

En mindre flytt kan man kanske genomföra tillsammans med hjälpsamma vänner, men en flyttfirmas tjänster är i de flesta fall ovärderliga. Med erfaren hjälp och ändamålsenliga redskap blir uppgiften med ens betydligt enklare liksom tryggare utan kostsamma misstag längs vägen.

Fördelar med att anlita vår flyttfirma till din nästa flytt:

  • Övergången blir med ens betydligt enklare och du slipper alla tunga lyft som flyttarbetet annars innebär.
  • Vi övertar den större delen av pressen och du kan istället fokusera på annat.
  • Du behöver inte ordna med släp eller flyttbil till transporten. Våra har hög lastningskapacitet så att vi vanligtvis får med oss hela lasten på första vändan.
  • Med flerårig erfarenhet är vi experter på flytt av såväl privata hem som företag. Vi vet hur möbler och övriga ägodelar hanteras på bästa sätt och hur de skyddas tillräckligt vid transporten.
  • Eftersom vi kan erbjuda dig komplett hjälp är det helt upp till dig hur stora våra insatser ska vara. Antingen dyker vi upp för enbart transport eller så tar vi på oss fullt ansvar från början till slut.
  • Som privatperson kan du använda RUT-avdraget som gör våra tjänster ännu mer prisvärda.

Kontakta oss för mer information

Kontakta oss

För att en flytt ska kännas trygg och smidig

Oavsett vem du är, var du ska eller flyttlassets karaktär är vi noggranna med att du ska känna dig trygg och bekväm längs vägen. Hos oss arbetar yrkeskunniga medarbetare med flersidig erfarenhet från varierande flyttuppdrag. Vi ser vad som behöver göras för att behandla dina ägodelar på bästa sätt och har ändamålsenliga redskap att ta hjälp utav. Vi är fullt försäkrade under arbetet, har alla tillstånd som krävs för att bedriva flyttverksamhet och följer strikt de riktlinjer och bestämmelser som tagits fram från förbund i branschen.

Nöjda kunder

Vi är oerhört nöjda och tacksamma över den breda kundkrets vi har idag, men målet är att kontinuerligt fortsätta växa. Något vi vet endast är möjligt med fortsatt glada kunder och därför lämnar vi alltid Nöjd Kundgaranti på samtliga av våra tjänster. Skulle du känna att hjälpen på något vis inte varit det förväntade är vi tacksamma om vi får höra dina invändningar. Då kan vi få möjlighet att kompensera för det som brustit och kan samtidigt känna oss säkra på fortsatt positiva kundupplevelser.

Kontakta oss för mer information

Kontakta oss

Kontorsflytt

Det krävs både kraft och detaljerad planering för att ta ett helt företag vidare till nya lokaler. Allt måste klaffa för att övergången ska bli snabb och smidig och ofta handlar det om ömtåliga, dyrbara flyttlaster.

Vi har flyttat företag i över 17 år och har därmed både kapacitet och kunskap att hjälpa er på bästa sätt. Det spelar ingen roll vilken bransch ni verkar inom eller hur stort företaget är. Flexibelt anpassar vi våra insatser utifrån individuella krav och har hjälpredskap till alla behov. Vår uppgift är att ta er vidare tryggt och effektivt för att minska risk för skador samt långa, kostsamma avbrott.

Komplett hjälp på era villkor

Har man inte tidigare varit med om en kontorsflytt kan det lätt kännas komplicerat och förvirrande. Ta med oss redan från början så hjälper vi er hela vägen från projektering tills ni är på plats och kan återgå till verksamheten. Vi kan hjälpa er packa och demontera, lasta, transportera och montera era möbler. Behöver ni förvaring ordnar vi med lämplig magasinering och vi har även städpersonal redo att ta sig an flyttstädningen. Ni väljer själva flytthjälpens omfattning och vi svarar med högkvalitativ hjälp som passar ert individuella behov.

Kontakta oss för mer information

Kontakta oss

Tryggt, smidigt och professionellt

Professionell flytthjälp är för oss en självklarhet, men vi är även måna om er trygghet. Vi lämnar garanti på allt vi utför och är fullt försäkrade om något mot förmodan skulle inträffa. Strikt följer vi alla också Kontor 2003. Riktlinjer framställda av Svenska Åkeriförbundet och Sveriges Möbeltransportörer vilka garanterar att arbetet sker under professionella former.

Vid större eller mer komplexa uppdrag kan vi komma ut till er i Helsingborg för en kostnadsfri besiktning av ert flyttlass. Under besöket får vi bättre uppfattning av vad som ska göras och ni möjligheten att framföra önskemål eller frågor. Med komplett information kan vi projektera med större precision, överlämna en tydlig tidsplan samt offert på arbetet.

Flyttstädning i Helsingborg

När möbler och kartonger är utburna återstår fortfarande den omfattande flyttstädningen. En städning betydligt mer krävande än den klassiska storstädningen där resultatet också kommer att granskas nitiskt. Här finns inte utrymme för några misstag då undermåligt resultat i värsta fall resulterar i kostsamma påbackningar.

Ta inga risker utan överlåt din flyttstädning i Helsingborg till oss. Vi vet vad som ska göras och vad som krävs för att få godkänt vid slutbesiktningen. Inget glöms och resultatet kommer garanterat uppskattas av både dig och kommande bostadsgäster.

Kontakta oss för mer information

Kontakta oss

Vad ingår i en flyttstädning?

Målet med en flyttstädning är att bostaden eller kontoret ska återställas så nära nyskick det är möjligt. Det innebär att precis alla ytor och utrymmen måste rengöras till perfektion och då även de som är dolda. Exempelvis bakom spisen, ovan och i skåp och garderober, bakom elementen, ventilationer, golvbrunnar med mera. Tak, väggar och golv ska torkas av liksom all fast interiör. Fönster ska putsas in- och utvändigt och har man garage, uteplats, vind eller källare ska också dessa tömmas och rengöras. Det krävs struktur, kunskap och tillräcklig avsatt tid för att lösa uppgiften utan påbackningar. Man behöver veta exakt vad som ska göras, vilka krav man ska uppnå och hur det görs på bästa sätt.

Tryggt och smidigt med garanterat godkända resultat

Tack vare vår professionella och erfarna städpersonal kan du känna dig trygg med att städningen blir prickfri. Skulle det sedan dyka upp invändningar vid besiktning tar vi givetvis fullt ansvar för det som brustit och åtgärdar felen så snart som möjligt. Du kan således lugnt fokusera på att komma iordning utan en tanke på att behöva återvända för att göra om.

Hos oss kan du förvänta dig:

  • Städning utförd av kunnig personal som vet vad som ska göras samt hur det blir utfört på bästa sätt.
  • Full Nöjd Kundgaranti så att du står utan ansvar om det skulle framkomma invändningar.
  • Att vi alltid väljer material och metoder med miljön i åtanke så långt som det är möjligt.
  • Möjlighet till RUT-avdrag för dig som privatkund.